مادر و فرزندی که در یک لحظه توسط کوسه خورده شدند + عکس-راهبرد معاصر

مادر و فرزندی که در یک لحظه توسط کوسه خورده شدند + عکس

محققان برای اولین بار به یک اتفاق عجیب برخورد کردند. یک کوسه بزرگ پوربیگل توسط یک کوسه بزرگ شکار شد. اما این تمام ماجرا نیست، کوسه بزرگ، یک پوربیگل باردار را شکار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 04
کد خبر: ۲۵۶۳۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ این اتفاق اولین مورد ثبت‌شده از شکار یک کوسه پوربیگل باردار است. شکار این کوسه نه‌تن‌ها یک ماده بارور را خورده، بلکه نوزادان او که می‌توانستند به افزایش جمعیت این‌گونه کمک کنند را نیز نابود کرده است.

طی یک پژوهش، محققان پوربیگل‌های کیپ ماد ماساچوست را به دام انداختند و به هرکدام از آنها دو برچسب ردیاب ماهواره‌ای وصل کردند. یکی از برچسب‌ها متصل به باله و فرستنده ماهواره بود و برچسب دیگر آرشیوی بود که داده‌ها را تا زمان جدا شدن و ارسال اطلاعات به ماهواره‌ها ذخیره می‌کرد.

یکی از این کوسه‌ها ماده‌ای باردار به طول ۲.۲ متر بود که پس از ۱۵۸ روز، برچسب آرشیوی شروع به ارسال داده‌هایی کرد. این داده‌ها نشان داد که کوسه شکار و خورده شده است. کوسه سفید بزرگ و کوسه ماکو دو شکارچی احتمالی در این حادثه بودند، اما کوسه سفید بزرگ رفتار معمولی داشت، بنابراین کوسه ماکو بیشتر مظنون شد.

مادر و فرزندی که در یک لحظه توسط کوسه خورده شدند + عکس

اگر این نحوه شکار ادامه داشته باشد، می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر جمعیت این کوسه‌ها داشته باشد چراکه در سال‌های اخیر به دلیل صید بی‌رویه آسیب زیادی به جمعیت این کوسه‌ها واردشده است.

به دلیل چرخه تولیدمثل کندی که کوسه‌های پوربیگل دارند، جمعیت پوربیگل نمی‌تواند به‌سرعت از کاهش‌های ناشی از صید تجاری، صید تفریحی، و تخریب زیستگاه بهبود یابد. به همین دلیل، جمعیت‌های پوربیگل در شمال غربی اقیانوس اطلس در فهرست گونه‌های در معرض خطر اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت قرار دارند، بااین‌حال، همچنان جمعیت‌های اقیانوس اطلس شمال شرقی و مدیترانه به‌شدت در معرض خطر هستند. / خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده